csütörtök , 30 január 2025
Kezdőlap Tech Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Tech

Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?

2
tiktok

Az Egyesült Államokban történt TikTok-betiltás intő jel a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) számára, különösen annak fényében, hogy a videóalapú közösségi média platform 2024-ben bekerült a tíz legnépszerűbb marketingeszköz közé.

Az esetleges betiltás súlyos következményekkel járhat, hiszen számos hazai kisvállalkozás mindent erre az egy lapra tett fel.

A Marketing Commando legfrissebb kutatása szerint a TikTok népszerűsége az elmúlt évben jelentősen nőtt a marketingtevékenységet folytató magyar kis- és közepes vállalkozások körében, megelőzve olyan hagyományos eszközöket, mint a blogok, a YouTube vagy a webshopok.

„A TikTok az organikus tartalmak aranykorát éli. Kevés a tartalomgyártó a felhasználók számához képest, ezért egy jól sikerült videóval óriási elérést lehet elérni”

– mutat rá Wolf Gábor, kisvállalati marketing szakértő, aki maga is használja a platformot. A legnézettebb ismeretterjesztő kisvideója, ami a márkanevek történetéről, már közel 7 milliós megtekintésnél jár.

Az organikus elérésben rejlő lehetőségeket számos kkv felismerte: éttermek, kozmetikusok, pszichológusok, építőipari szakemberek, kereskedők és orvosok fektettek jelentős időt és pénzt csatornáik fejlesztésébe. Számos vállalkozás a teljes kommunikációját erre a platformra építette, így egy esetleges betiltás alapjaiban ingathatná meg működésüket.

A szakértő szerint ez a helyzet rávilágít egy általánosabb tanulságra is: egyetlen platformra támaszkodni veszélyes stratégia. „Az üzletben a legveszélyesebb szám az egy, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Egyetlen marketingeszközre támaszkodni komoly kockázatot jelent minden vállalkozás számára. Ezért életbevágóan fontos, hogy a cégek ne kizárólag egyetlen platformra, például a TikTokra vagy a Facebookra építsék üzleti működésüket” – tanácsolja Wolf Gábor.

Így néz ki a kkv-k marketingeszköztára 2024-ben

A Marketing Commando kutatása szerint a magyar kkv-k körében továbbra is a Facebook a legnépszerűbb marketingplatform, amelyet a megkérdezett vállalkozások 78 százaléka használ marketingcélokra. A második helyen stabilan a saját honlap áll, míg az Instagram egy helyet javítva a harmadik helyre lépett elő.

A TikTok látványos növekedése mellett a kutatás legfontosabb tanulsága, hogy a mesterséges intelligencia (MI) példátlan ütemben hódítja meg a magyar kkv-kat. Az MI négy helyet javítva az ötödik legnépszerűbb marketingeszközzé lépett elő, megelőzve még a Google-t is.

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2024-ben:

1.Facebook
2.Honlap
3.Instagram ↑1
4.Ajánlás ↑3
5.Mesterséges intelligencia ↑4
6.Google ↓3
7.Hírlevél ↓1
8.Ajánlat ↓3
9.Keresőoptimalizálás ↓
10.TikTok ↑3

Az MI előretörése új alapokra helyezi a kkv-k marketingjét

Az MI jelenleg a legnagyobb trend a marketing világában. Nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem olyan lehetőségeket nyit meg a kkv-k számára, amelyek korábban elérhetetlenek voltak. A szövegírástól a tartalomgeneráláson át az ügyfélkapcsolatok automatizálásáig az MI segít időt és pénzt spórolni, miközben növeli a versenyképességet.

Wolf Gábor szerint nemcsak a több lábon álló marketingre, hanem az új eszközök gyors adaptációjára is érdemes hangsúlyt helyezni, például a mesterséges intelligencia alkalmazására. Az MI látványos térnyerése új távlatokat nyit a marketingben, és azok a vállalkozások, amelyek időben elkezdik használni, komoly előnyt szerezhetnek egy kiszámíthatatlan piaci környezetben.


Hangolódj rá! További friss híreket talál az 1music.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Friss adatok: az internet és a tévézés is az ünnepek szerves része volt

Az internet és a tévé mára a kapcsolattartás és kikapcsolódás fő eszközeivé...

A Huawei bemutatta újdonságait Budapesten

Innovatív eszközök széles skáláját mutatta be a Huawei Budapesten, köztük a HUAWEI...

A digitális biztonság nem luxus, hanem alapvető szükséglet

Ma van az adatvédelem nemzetközi napja, amely minden évben ráirányítja a figyelmet...

Nem kell félni az AI-tól, lehet szeretni is

A technológiai világ, így a mobilpiacnak is egyik legnépszerűbb és részben legkevésbé...