vasárnap , 28 december 2025
Kezdőlap Tippek A Facebook Konverziók API beállítása
Tippek

A Facebook Konverziók API beállítása

578
Facebook Konverziók API

A Facebook Konverziók API egy fontos eszköz, amivel a céged online marketingjét sokkal hatékonyabbá teheted, ezért fontos megismerkedni vele.

Viszont ha esetleg teljesen kínaiul hangzik miről is lesz szó, akkor lehet, hogy jobb, ha a Facebook hirdetéskezelést inkább olyan profikra bízod, mint a SocialWings.

Facebook Pixel

Mielőtt rátérünk a Facebook Konverziók API-ra, mindenképpen szót kell ejtenünk a Facebook Pixelről. Ez az eszköz már tíz éve rendelkezésre áll, elég hatékonyan lehet vele monitorozni a Facebook hirdetési kampányok hatékonyságát.

Azt lehet vele számontartani, hogy adott hirdetésből hányan kattintottak rá a weboldaladra. Technikailag az történik, hogy minden weboldal, miközben betölt, sütiket helyez el a böngésződben. A süti (cookie) segítségével lekövethetőek a honlap látogatói, éppen ezért a Facebook Pixel jelenlegi formájában hagy maga után némi kételyt adatvédelmi szempontból, a jövője is kérdéses, simán lehet, hogy a szabályozó szervezetek hamarosan kiszorítják a legális megoldások közül.

Ez rossz hír a hirdetőknek, de kétségbeesni azért nem kell, hiszen itt jön képbe a Facebook CAPI.

Konverzió API, azaz CAPI

Elérkezett a pillanat, hogy eláruljuk, pontosan miről is van szó, bár annyi talán már kiderült, hogy ez az eszköz is a hirdetések célzásának optimalizálását szolgálja.

Javítja a kampányriportok minőségét, konverziós eseményeket rendelhetsz a segítségével a kampányokhoz, és azt is lehetővé teszi, hogy saját szerverről küldhess offline és webes eseményeket a Facebooknak.

A CAPI-val sokkal jobban mérhetőek a konverziós események, így a facebookos, illetve instagramos hirdetések sokkal jobban optimalizálhatóvá válnak a jövőben.

Fontos, hogy ez pillanatnyilag még nem a Facebook Pixel helyettesítője, sokkal inkább kiegészítője, de a szabályozás változásával felértékelődhet.

Hogyan kell beállítani?

Az eszköz beállítása kétféleképpen is beállítható, egyrész a Facebook Partner Integrációs megoldás segítségével, ez az egyszerűbb, a másik megoldáshoz fejlesztő bevonása szükséges, ezért ezt most nem is ismertetjük.

Az egyszerűbb integrációs technikának vannak feltételei is, például ha olyan nemzetközi e-kereskedelmi platformot használsz, mint a Shopify, az UNAS vagy éppen a WooCommerce. A megoldás ingyenes, és csak a Facebook által generált lépéseket kell követni hozzá.

Ha a honlapod valamiért nem tudja biztosítani a szerver oldali követésre irányuló megoldásokat, és pluginnal sem tudod áthidalni a problémát, még akkor is van olyan lehetőség, amivel elkerülhető a fejlesztő bevonása, hiszen még mindig át lehet adni az adatokat Gateway-en keresztül is a Meta vonatkozó rendszerének.

Használhatod erre a Meta Conversions Gateway-t, illetve a Google Tag Managert, egyik megoldás sem vesz igénybe egy-két óránál többet, és még fejlesztőre sincs szükség, csak a szolgáltatásért kell fizetni.


Hangolódj rá! További friss híreket talál az 1music.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Hirdetés

Booking.com
 

Friss

Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

Karácsonyi csúcsforgalom: többszörösére nőhet a villanyautók töltési ideje

A karácsonyi időszak hagyományosan az év egyik legforgalmasabb és legszervezettebb időszaka, ám...

Legyél bátran önmagad: vendégeid nem mennek el

A szakmai élet során gyakran találkozunk azzal az érzéssel, hogy vajon hűségesek...

Aranyér fiatalkorban: tények és tévhitek

Sokan úgy vélik, hogy az aranyér kizárólag az idősebb generáció problémája, ám...

Az autizmus kezelésének alternatív módjai

Az autizmus egy olyan veleszületett, összetett fejlődési rendellenesség, amely alapvetően nem gyógyítható,...