A Facebook Konverziók API egy fontos eszköz, amivel a céged online marketingjét sokkal hatékonyabbá teheted, ezért fontos megismerkedni vele.
Viszont ha esetleg teljesen kínaiul hangzik miről is lesz szó, akkor lehet, hogy jobb, ha a Facebook hirdetéskezelést inkább olyan profikra bízod, mint a SocialWings.
Facebook Pixel
Mielőtt rátérünk a Facebook Konverziók API-ra, mindenképpen szót kell ejtenünk a Facebook Pixelről. Ez az eszköz már tíz éve rendelkezésre áll, elég hatékonyan lehet vele monitorozni a Facebook hirdetési kampányok hatékonyságát.
Azt lehet vele számontartani, hogy adott hirdetésből hányan kattintottak rá a weboldaladra. Technikailag az történik, hogy minden weboldal, miközben betölt, sütiket helyez el a böngésződben. A süti (cookie) segítségével lekövethetőek a honlap látogatói, éppen ezért a Facebook Pixel jelenlegi formájában hagy maga után némi kételyt adatvédelmi szempontból, a jövője is kérdéses, simán lehet, hogy a szabályozó szervezetek hamarosan kiszorítják a legális megoldások közül.
Ez rossz hír a hirdetőknek, de kétségbeesni azért nem kell, hiszen itt jön képbe a Facebook CAPI.
Konverzió API, azaz CAPI
Elérkezett a pillanat, hogy eláruljuk, pontosan miről is van szó, bár annyi talán már kiderült, hogy ez az eszköz is a hirdetések célzásának optimalizálását szolgálja.
Javítja a kampányriportok minőségét, konverziós eseményeket rendelhetsz a segítségével a kampányokhoz, és azt is lehetővé teszi, hogy saját szerverről küldhess offline és webes eseményeket a Facebooknak.
A CAPI-val sokkal jobban mérhetőek a konverziós események, így a facebookos, illetve instagramos hirdetések sokkal jobban optimalizálhatóvá válnak a jövőben.
Fontos, hogy ez pillanatnyilag még nem a Facebook Pixel helyettesítője, sokkal inkább kiegészítője, de a szabályozás változásával felértékelődhet.
Hogyan kell beállítani?
Az eszköz beállítása kétféleképpen is beállítható, egyrész a Facebook Partner Integrációs megoldás segítségével, ez az egyszerűbb, a másik megoldáshoz fejlesztő bevonása szükséges, ezért ezt most nem is ismertetjük.
Az egyszerűbb integrációs technikának vannak feltételei is, például ha olyan nemzetközi e-kereskedelmi platformot használsz, mint a Shopify, az UNAS vagy éppen a WooCommerce. A megoldás ingyenes, és csak a Facebook által generált lépéseket kell követni hozzá.
Ha a honlapod valamiért nem tudja biztosítani a szerver oldali követésre irányuló megoldásokat, és pluginnal sem tudod áthidalni a problémát, még akkor is van olyan lehetőség, amivel elkerülhető a fejlesztő bevonása, hiszen még mindig át lehet adni az adatokat Gateway-en keresztül is a Meta vonatkozó rendszerének.
Használhatod erre a Meta Conversions Gateway-t, illetve a Google Tag Managert, egyik megoldás sem vesz igénybe egy-két óránál többet, és még fejlesztőre sincs szükség, csak a szolgáltatásért kell fizetni.
Hangolódj rá! További friss híreket talál az 1music.hu főoldalán! Kövesse a technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!