A Sziklán nem fog az átok

A Rampage: Tombolás című játékadaptáció alkotói nem félnek a bukástól.

Sokak szerint átok sújtja a videójátékok mozis feldolgozásait: lehet akármilyen kultikus a film alapjául szolgáló játék, az elkészült adaptáció mégis megbukik a kritikusoknál és a közönségnél. A hazai mozikban április 12-én startoló Rampage: Tombolás főszereplői Dwayne „The Rock” Johnson, valamint mutáns gorillák, farkasok és sárkányok – és mellesleg egy 1986-os számítógépes játék alapján készült. Tehát elvileg rettegniük kellene a Rampage: Tombolás alkotóinak. Brad Peyton rendező azonban az IGN mozis portálnak adott interjújában elmondta: ő egyáltalán nem babonás. Az eredeti játékban a mutáns lényeket lehetett irányítani, és az elpusztított városok után járt a pont, így nem volt főhős, akivel azonosulni lehetett, és aki aztán a filmvászonra visszatérve csalódást okozhat. Peyton pedig egy szabad adaptációt készíthetett ebből az alapanyagból.

„Elképesztően mély cselekménnyel és karakterekkel rendelkező játékok esetén nyilvánvalóan nagy a nyomás, hiszen a játék ígéretei alapján a közönségnek konkrét elvárásai vannak, és nincs mese, teljesíteni kell. Nálunk egy ígéret van, és mi teljesítjük is: a szörnyes filmek jó bulik. Hozzáteszem, már csak azért sem féltem, mert két héttel a film befejezése után hallottam először erről az úgynevezett átokról” – nyilatkozta a magabiztos rendező.